Ürün Seçiminde Nelere Dikkat Etmemiz Gerekiyor?

| | Posted On

Affiliate işi yapanların en çok önemsemesi gereken konuda ürün seçme konusu olmalıdır. Bunu aynı normal dünyada esnaflık yapan bir kişinin satacağı ürünleri seçmesine benzetebiliriz. Mesela siz merkezi bir yerde büfe işletiyorsunuz. Dükkanınızda meşrubat,bisküvi,çikolata,gazete vs gibi ürünler var. Dükkanınızda en çok görünen yer müşteriyle sizin direk yüz yüze olacağınız noktadır. İşini bilen esnaf buraya o anda televizyonlarda en çok reklamı dönen ürünleri, normal dönemlerde satışı en çok olan ürünleri ve mevsimsel olarak satılma ihtimali yüksek olan ürünleri koyar. Yani yazın en kavurucu günlerinde erimesi muhtemel olan çikolataları oraya koymaz buzdolabında saklar ama susuzluktan kavrulan insanları tahrik etmek amacıyla su ve meşrubatlardan birer numune oraya koyar. En çok satılan televizyonlarda en çok reklamı dönen gazeteleri gazete stadında en üst sıralara koyar az satılan ve okuyucu kitlesi az olan gazeteleri standa değilde tezgah altına koyar.
İşte affiliate işini yapacak olanlarında bu gibi internet trendlerini iyi takip edip ona göre ürün seçimi yapması gerekmektedir. İnternette en çok satılan ürünler elektronik ürünler, yazılım ürünleri, para kazanma sistemlerinin anlatıldığı ürünler, zayıflama ve diyet ürünleri ve arkadaşlık siteleri sistemleri ürünleridir. Bu ürün guruplarına odaklanmak ve bunlar üzerine çalışmak diğer ürünlere oranla daha mantıklı olacaktır. Bu bahsettiğimiz ürünler içerisinden seçim yapacak olursak ta zayıflama ve diyet, para kazanma yolları ve arkadaşlık sistemlerini tercih etmekte fayda vardır. Çünkü bu ürünler online ürünlerdir ve müşteri direk internet üzerinden bu ürünü alıp online olarak kulanmaktadır.
Peki bu ürünleri seçtikten sonra ürünü üreten kişinin satış sayfasında nelerin olması satış oranını arttırır. Buda oldukça önemlidir. Çünkü bizim tek işimiz alıcıyı bu sayfaya yönlendirmektir. Bizler satış işini yapmıyoruz. Satışı ürünü üreten kişi hazırladığı sayfa aracılığıyla yapmaktadır. Ürün tanıtım ve satış sayfasının öncelikli olarak tasarımının göze hoş gelmesi alıcının sayfanın renklerinden yazıların aşırı büyük veya küçük olmasından etkilenmemesi gerekir. Ürün tanıtım


sayfasının müşteri tarafından sonuna kadar okunabilecek durumda olması bizim için çok önemlidir. Çünkü alıcıyı bu sayfaya yönlendirmek için bir emek harcayacağız hatta belki bir bedel ödeyeceğiz. Bunun ziyan olmasını istemeyiz.


Ürün tanıtım sayfasında tasarım dışında yazılara gelecek olursak müşteriyi o ürünü alma konusunda tahrik edici bir üslup olması önemlidir. İnsanları o ürünü aldıkları zaman ihtiyaçlarının kesinlikle giderileceği konusunda tatmin etmelidir. Örneğin zayıflama konusunda bir eğitim veya kitap almak isteyen kişi sayfayı okuduğu zaman bu ürünü alırsam kesinlikle artık zayıflayacağım demelidir. Bu ürünü bir deneyeyim dememeli kesinlikle benim sorunumu bu ürün çözer, bu ürün çözemezse başka hiçbir ürün çözemez demelidir.

Ürün sayfasına giren müşterinin ürünü hemen o girişte almasını teşvik edecek cümleler olmasına dikkat etmemiz gerekir. Çünkü biz istiyoruz ki sayfaya gönderdiğimiz müşteri o ürünü hemen o anda alsın. Başka bir gün başka bir kişinin yönlendirmesiyle almasının bizim için bir önemi yoktur. Bizim yönlendirme linkimizle girip o anda almalı ki bu satışı biz yapmış olalım ve komisyonu biz kazanalım. Ürün tanıtım sayfalarında o anda satış yapılması için ürünün kısa bir süreliğine indirimde olduğu yazısının bulunması bu sorunumuzu çözecektir. Örneğin normalde 120$ ama çok kısa bir süreliğine 60$ a satıyoruz cinsinden bir yazı müşterinin ürünü o anda alması konusunda tahrik edici olabilir.
Ürün satış sayfasında o ürünü hazırlayan kişinin çok yetkin ve bilgili olduğu ve bu işi kesinlikle en iyi yapan kişi olduğu hissiyatı oluşturulmalıdır. İnsanlar her zaman en iyiyi almak isterler. Ürünün en iyi olup olmadığını almadan anlamaları mümkün değil ama satış sayfasında ürün ve hazırlayıcısı öyle bir anlatılır ki bu ürünü hazırlayan kişi bu konuda en iyi kişi ve en iyi ürünü de ancak bu kişi üretebilir sunabilir düşüncesi sayfada yer almalıdır.

Ürün sayfasında ürünle sanki hiç alakası olmayan ne satıcıdan nede alıcıdan taraf olmayan kişilerin yorumlarının bulunması oldukça iyi bir satış tekniğidir. Örneğin bir arkadaşlık sitesi tanıtım sayfasında o ürünü incelediğini ve gerçekten beğendiğini bu site sayesinde herkesin artık bir sevgilisi arkadaşı olacağını söyleyen kişilerin yorumları ürünün satışı konusunda müşteriyi ikna edici olacaktır.
Satılacak ürünün muhakkak internette benzerleri olacaktır. Bunun için ürün satış sayfasında bu ürünü rakiplerinden farklı kılan nitelikleri sıralanmış olmalı ve kesinlikle diğer ürünlerin isimlerine yer verilmeden diğer ürünleri alanların pişman oldukları hiçbir işlerine yaramadığı ama bizim ürünümüzü aldıkları zaman tam tatmin oldukları yazılmalıdır.

Bir diğer yer almasında fayda olacak konuda isterlerse diğer ürünleri almaları ve içinin ne kadar boş olduğunu görmeleri ve sonra nasıl olsa bizim ürünümüzü alacakları konusunun ufak ufak işlenmesidir. Buda müşteriyi ürünü alma konusunda tahrik edecektir.

Size aşağıda bir affiliate satış mektup örneği vereceğim. Bu mektubu kullanarak bizim ürünümüzün satışını yapıp para kazanabilirsiniz. Yada başka satmak istediğiniz bir ürün için kelimeleri değiştirip kullanabilirsiniz. Size fikir vermesi açısından yazılmış bir mektuptur illa kullanıp bu ürünü satmak zorunda değilsiniz.